• 1404/02/27 - 22:33
  • - تعداد بازدید: 139
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی باید هوشمند و داده محور باشد

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی در آینده باید «هوشمند و داده‌محور» باشد و برای پیش‌بینی رفتار مخاطبان و تصمیم‌گیری استراتژیک از هوش مصنوعی و تحلیل کلان‌ داده استفاده‌ کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدسجاد حسینی در آیین افتتاح نخستین اجلاس سراسری روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی که امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) در کرج برگزار شد، ضمن خیرمقدم به میهمانان، پیشکسوتان و کارکنان روابط عمومی استان‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تابعه که از اقصی نقاط کشور در این مراسم حضور یافته‌اند، از حمایت، توجه و حسن اعتماد ویژه وزیر جهاد کشاورزی از ساحت رسانه و روابط عمومی‌ قدردانی کرد.

 

وی افزود: خانواده یکهزار و ۵۰۰ نفری روابط عمومی ۲.۵ درصد کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را شامل می‌شوند که گستردگی در مخاطب و ارتباط با معیشت، سفره و غذای مردم، کار در این بخش را بسیار سخت‌تر کرده است.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به دغدغه‌مندی اهالی روابط عمومی در شناخت مسایل کشاورزان و بهره‌برداران اشاره و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها همگام با کشاورزان نقش مؤثری در تأمین امنیت غذایی کشور دارند و می‌توانند با رویکردهای متفاوت «جهاد تبیین» را پیش ببرند. کشاورز با عمل در تولید کالاهای اساسی، خودکفایی ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی را پیش می‌برد و روابط عمومی، جهاد در بیان حقایق، روشنگری، مقابله با جنگ روانی دشمن و تبیین دستاوردهای نظام را به دوش می‌کشد، که هر دو مقدس‌اند.

 

وی افزود: اگر «تبیین» را به معنای «آگاهی‌رسانی و شفاف‌سازی» بدانیم، روابط عمومی‌ها نقش کلیدی‌تری دارند. اما اگر «تبیین» را به معنای «اثبات عملی آرمان‌ها» تعریف کنیم، کشاورزان و دامداران با کار مولد، جهاد را عینیت می‌بخشند. در نهایت، اینکه هر دو مکمل یکدیگرند.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، به چگونگی تبیین روابط عمومی‌ها در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: آینده روابط عمومی بدون تصور «هوش مصنوعی» و «متاورس» ممکن نیست. 

 

وی به ویژگی‌های روابط عمومی‌ها در آینده اشاره و تصریح کرد: روابط عمومی باید «هوشمند و داده‌محور» باشد و برای پیش‌بینی رفتار مخاطبان و تصمیم‌گیری استراتژیک از هوش مصنوعی (AI) و تحلیل کلان‌ داده (Big Data) استفاده‌ کند.

 

این مقام مسئول افزود: روابط عمومی باید با تمرکز بر فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، متاورس و ابزارهای نوین ارتباطی، «دیجیتال‌محور» باشد.

 

حسینی «تعامل‌گرایی و شفافیت» را از دیگر ویژگی‌های روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: مدیران رسانه‌ای باید برای ارتباط دوسویه و شفاف با جامعه و پاسخگویی و واکنش سریع به ریسک‌ها، بحران‌ها و چالش‌ها آماده باشند.

 

وی بر «شخصی‌سازی محتوا» براساس نیازهای مخاطبان و «چابک سازی و انعطاف‌پذیری» برای تطبیق سریع با تغییرات فناوری و تحولات اجتماعی روابط عمومی‌ها تاکید کرد.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که «ساخت اعتماد» بر دوش روابط عمومی است، بر ارتباط مؤثر با مردم، رسانه‌ها و ذی‌نفعان برای ایجاد اعتماد و مشروعیت ماموریت ذاتی روابط عمومی‌ها تأکید کرد.

 

به گفته وی، «مدیریت تصویر و تصور» یعنی شکل‌دهی به برداشت عمومی از جهاد کشاورزی، از چشم‌اندازی که ترسیم شده و اهداف و ماموریت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت وظیفه روابط‌عمومی‌ها است. 

 

حسینی ادامه داد: «افزایش آگاهی» انتشار اطلاعات دقیق و مقابله با شایعات، اقناع سازی، روشنگری، آموزش، مطالبه‌گری و البته «جلب مشارکت عمومی» یعنی تشویق جامعه به همکاری در پروژه‌های اجتماعی یا اقتصادی کار ویژه روابط‌عمومی‌ها است.

 

وی اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم مجموعه راستین اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی در داخل و سطح بین‌المللی باشیم.

  • گروه خبری : اخبار روز,اخبار تایپی
  • کد خبر : 199280
کلمات کلیدی
مریم  مهدوی
خبرنگار

مریم مهدوی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید