رضایت مردمی عامل موفقیت روابط عمومیها است
مدیرکل دفتر ترویج، روابطعمومی و امور بینالملل سازمان امور اراضی کشور، رضایت مردمی را عامل موفقیت روابط عمومیها دانست و گفت: با پاسخگویی مناسب و به موقع میتوان بیش از پیش در جهت رضایتمندی مخاطبان تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید شهابالدین سیدمحسنی در نخستین اجلاس سراسری روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی که امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ در مرکز امام خمینی (ره) در کرج برگزار شد، گفت: مجموعه مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی همواره در سطوح مختلف رتبههای برتر را به خود اختصاص دادهاند که حاصل تلاش و پیگیری آنان است.
وی پاسخگویی را از وظایف مهم روابط عمومیها دانست و گفت: کار روابط عمومی شبانهروزی است و بدون علاقهمندی نمیتوان به فعالیت در این حرفه ادامه داد.
سیدمحسنی بر تقویت مهارتهای ارتباطی، دیداری، شنیداری، گفتاری و ... از سوی روابط عمومیها تأکید کرد و افزود: با روحیه ارتباطی میتوان تعامل بیشتری بین سازمان و مخاطبان ایجاد کرد.
وی افزود: روابط عمومی سازمانی موفق است که رضایت مخاطبین بیشتری را به خود جلب کند.
مدیرکل دفتر ترویج، روابطعمومی و امور بینالملل سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه روابط عمومی اگر مسئولیت خود را به خوبی انجام ندهد، خود عامل بحران است، تصریح کرد: روابط عمومی باید گوش شنوای مشکلات مخاطبان باشد. در این راستا روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی نیز باید در طرح مشکلات کشاورزان و تحقق رضایتمندی جامعه کشاورزی تلاش کند.
وی بر استفاده از فناوری نوین در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی تاکید کرد و دستیار هوش مصنوعی را راهکاری در تسریع در انجام وظایف روابط عمومیها دانست.
توجه ویژه به روابط عمومیها در سطوح استانی
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این اجلاس، با اشاره به نقش راهبردی روابط عمومیها، خواستار توجه ویژه، حمایت ساختاری و تجهیز این واحدهای اثرگذار در سطوح استانی شد.
حبیب احمدی به نمایندگی از استانها به چالشها و دغدغههای موجود در مسیر فعالیت روابط عمومیها شامل کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات در واحدهای روابط عمومی در برخی استانها اشاره کرد و گفت: روابط عمومیها با توجه به نقش کلیدی در اطلاعرسانی، تبیین عملکرد دستگاهها و تعامل با جامعه هدف، همچنان با محدودیتهای جدی در حوزه منابع و زیرساخت مواجهاند که این امر بر کیفیت فعالیتهای آنها تأثیرگذار است.
وی بر لزوم آموزشهای مستمر و توانمندسازی نیروی انسانی روابط عمومیها در سطح وزارتخانه و سازمانهای تابعه تاکید و اظهار داشت: تحولات سریع رسانهای، ظهور ابزارهای نوین ارتباطی و تغییر ذائقه مخاطبان، ایجاب میکند که کارکنان روابط عمومی دائماً بهروز باشند و از آموزشهای تخصصی بهرهمند شوند.
وی با اشاره به جایگاه مغفولمانده روابط عمومی در ساختار برخی سازمانها، خواستار ارتقای این جایگاه و نگاه راهبردی به مقوله ارتباطات سازمانی شد و افزود: ضروری است روابط عمومیها به عنوان بازوی راهبردی مدیریت و پل ارتباطی مؤثر با مردم، از حمایتهای ویژه برخوردار شوند تا بتوانند به درستی ایفای کنند.
جایگاه روابط عمومیهای استانی تثبیت شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست، بر توجه بیشتر به جایگاه معنوی روابط عمومیها تأکید کرد.
نرگس افضلی با بیان این که جایگاه روابط عمومیها در سازمانها باید بیش از پیش تثبیت و تقویت شود، گفت: پاسخگویی سریع از سوی روابط عمومیها، همکاری سایر بخشهای سازمان را میطلبد که امیدواریم با حفظ شان روابط عمومی در سازمان تحقق یابد.
نظر دهید