• 1404/02/27 - 17:33
  • - تعداد بازدید: 91
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاکید بر اعتمادسازی روابط عمومی‌ها برای جلب رضایت مردمی/ اطلاع‌رسانی در بخش کشاورزی با امنیت روانی و ملی یک ملت سروکار دارد

اعتمادسازی بستر گفتگو است و بدون اعتماد گفتگویی میان دولت و مردم شکل نمی‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید شهاب‌الدین طباطبایی عضو حقیقی شورای اطلاع‌رسانی دولت، در نخستین اجلاس سراسری روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی که امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ در مرکز امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، در زمینه "الف های گفتگو" به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: اعتماد، امید، آزادی، آزادگی، آرامش، اشتراک، اراده، اشتیاق، ادب، اعتدال، اقتصاد، انعطاف‌پذیری، ابراز عقیده و ... از جمله الف های گفتگو است.

وی افزود: ارتباط در بستر گفتگو شکل می‌گیرد‌، در صورت عدم شکل‌گیری آداب گفتگو، الف های آن نیز رعایت نخواهد شد.

عضو حقیقی شورای اطلاع‌رسانی دولت، امید را از مهم‌ترین الف های گفتگو برشمرد و تصریح کرد: گفتگو یعنی امیدواری به حل مسائل و تغییر، اما وقتی جامعه گرفتار ناامیدی است، گفت و شنید از آن فاصله می‌گیرد.

وی افزود: روایت و گفتگو از بستر امید متولد می‌شود و امید به روایت جان می‌بخشد و این دو یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

طباطبایی، اعتماد را از دیگر الف های مهم گفتگو و بی‌اعتمادی را آفت آن برشمرد و گفت: با جلب اعتماد و برگرداندن اعتماد از دست رفته توسط روابط عمومی‌ها از طریق رفع بدبینی، بسترهای گفتگوی دولت و مردم تقویت می‌شود.وی با بیان این که گفتگو با جامعه و روایت دستاوردها با اعتمادسازی تحقق می‌یابد، اظهار داشت: در این راستا تمرین گفتگو با خود و ایجاد اتاق گفتگو ضروری است. به گفته وی، گفتگو زیرساخت وفاق است و وفاق شریک کردن جامعه در حل مسائلی است که نتیجه آن رضایت مردمی است.

 

مردم حق دانستن خبرهای درست را دارند

عضو شورای سردبیری خبر آنلاین در این اجلاس با سخنرانی در حوزه "کارشناس رسانه در روابط عمومی" گفت: اطلاع‌رسانی در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با امنیت روانی و امنیت ملی یک ملت سروکار دارد و کار کردن در چنین فضایی بسیار سخت است.

محمد مهاجری افزود: مدیران روابط عمومی، سختی کار در اطلاع‌رسانی در حوزه وزارت جهادکشاورزی را دو چندان تحمل می‌کنند.

وی به تقابل و تعارض میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها اشاره و اظهار کرد: این تعارض، حرفه‌ای، شخصیتی و انسانی است به طوری که همیشه تلاش روابط عمومی‌ها این است که از رسانه‌ها گل نخورند و رسانه‌ها هم می‌خواهند روابط عمومی‌ها را دور بزنند و خبر را به شکلی منتشر کنند که خیلی وقت‌ها مورد نظر روابط عمومی‌ها نیست.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: ماحصل این تعارض و تقابل بد نیست و هر دو اعتبار و حیثیت ارتباطی و رسانه‌ای خود را حفظ می‌کنند.

عضو شورای سردبیری خبرآنلاین با بیان این که دانستن حق مردم است، تصریح کرد: مردم حق دانستن خبر درست و واقعیت‌ها را دارند و برای جامعه مهم است که برای مثال چه اتفاقی در حوزه افزایش قیمت گوشت و یا برنج می‌افتد.

وی ادامه داد: روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی با دوگانه ای مواجه است و می‌خواهد هم درباره افزایش قیمت محصولات اطلاع‌رسانی کند و هم مصلحت کشاورزی را در نظر بگیرد و این هنر روابط عمومی است که این تعارض را برای افکار عمومی حل کند.

مهاجری از روابط عمومی‌ها خواست با خبر بازتر برخورد و خبرها را سریع تر و دقیق تر منتشر کنند.

وی با اشاره به این که تکنولوژی‌های ارتباطی، توانمندی‌های روابط عمومی‌ها را افزایش داده است، گفت: اگر از این تکنولوژی‌ها درست استفاده شود، به نفع وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

عضو شورای سردبیری خبرآنلاین بر ارایه روایت درست از رخدادها تاکید کرد و اذعان داشت: روابط عمومی‌ها با انتشار روایت نادرست از رخدادها، به زحمت خود اضافه خواهند کرد.

وی گفت: روابط عمومی باید جور صدا و سیما را بکشد و هر چقدر اخبار را حرفه ای تر و دقیق تر ارایه دهد، رسانه‌ها بازی را به آن واگذار می‌کنند.

  • گروه خبری : اخبار روز,اخبار تایپی
  • کد خبر : 199275
کلمات کلیدی
مریم  مهدوی
خبرنگار

مریم مهدوی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید