کارگاه آموزشی روابط عمومی های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در سمنان برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سیدشهاب سیدمحسنی معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و مدرس این کارگاه آموزشی اظهار داشت: روابط عمومی دارای تعاریف متعددی که است که معنای علمی آن مدیریت ارتباط بین سازمان و ذی نفعان آن به منظور ایجاد تفاهم و هم اندیشی و جلب مشارکت ذی نفعان برای اجرای موفق برنامههای سازمان است.
وی اطلاع رسانی و اطلاع یابی را دو وظیفه ذاتی روابط عمومیها دانست و افزود: امروز وظیفه روابط عمومیها دیگر از مرحله تبلیغات و تشریفات گذر کرده است.
معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که روابط عمومی باید یک اتاق فکر باشد تصریح کرد: روابط عمومی امروز نباید مراسمگرا باشد بلکه باید به دنبال شیوه ارتباط مؤثری باشد که گرهی از مشکلهای سازمان خود را باز کند.
سیدمحسنی با بیان این که روابط عمومی باید به سمتی حرکت کند که سازمان خود را در صحنه افکار عمومی نگه دارد افزود: باید از حبس اطلاعات در سازمان فاصله گرفت چرا که در عصر امروز که عصر ارتباطات و اطلاعات است چیزی قابل پنهان کردن نیست.
وی اطلاعیابی را دیگر وظیفه مهم روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومیها باید از طریق ارتباط با مردم و همچنین پژوهش و افگار سنجی مشکلات مربوط به سازمان خود را رصد و پایش کنند و تلاش کنند مشکلات سازمان را حل کنند.
معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر روابط عمومی با جامعه مخاطبش درگیر باشد از طریق همان اطلاع یابی بهتر می تواند مشکل ذی نفع خود را برطرف کند.
سید محسنی گفت: روابط عمومی باید سطح سازمان آگاهی خود را بالا ببرد به این معنا که یک مدیر روابط عمومی باید اطلاعاتش از رئیس سازمان بالاتر و به روز تر باشد.
وی جایگاه روابط عمومی را یک جایگاه استراتژیک دانست و گفت: مدیر روابط عمومی باید به صورت مستقیم با بالاترین شخص سازمان در ارتباط باشد.
معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی ارتباط و تعامل با رسانه ها را از دیگر وظایف روابط عمومی ها بر شمرد و گفت: روابط عمومی موفق باید بتواند در راستای سیاست های سازمان حرکت کند و برنامهریزی رسانهای داشته باشد.
گفتنی است؛ در حاشیه این کارگاه آموزشی جلسه پرسش و پاسخ نیز انجام شد و روابط عمومیها و رابطین زیرمجموعه جهاد کشاورزی مشکلات خود در حوزه روابط عمومی مطرح کردند. عدم آگاهی مدیران از جایگاه روابط عمومی، کمبود اعتبار و نیروی انسانی از مهم ترین مشکلاتی بود که به آن اشاره شد.