همایش روابط عمومی هوشمند و تولید محتوا ی خبر
((روابط عمومی هنر مردم داری برای برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ))
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، همایش روابط عمومی
هوشمند و تولید محتوای خبر با حضور استان های بوشهر، اصفهان، یزد، گیلان،
تهران، کرمان، آذربایجان غربی صبح روز سه شنبه 17 مرداد ماه به صورت
وبیناری و با تدریس دکتر سید محمد موسوی مدرس دانشگاه اصفهان و پژوهشگر
برتر 1401 برگزار شد.
در این همایش شرکت کنندگان با رشد و توسعه
فناوریهای ارتباطات و اطلاعات و گسترش رسانههایی با روابط عمومی، موقعیتی
به وجود آمده در همه ابعاد زندگی بشری حول محور ارتباطات و رسانه در فضایی
مجازی با شیوه های هوشمندی و تولید محتوا خبر به روش والیستریت ژورنال آشنا
شدند.
دکتر سید محمد موسوی در این همایش روابط عمومی هنر برقراری
ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی
برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به
عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری اعلام نمود.
مدرس این همایش ؛
روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند،
هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و
رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و
مردم بکار بندد.
مدرس و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان
اصفهان در بخشی از این همایش گفت: روابط عمومیها در ساختار ارتباطی نوین
امروز دارای کارکردهایی چون روابط بین شرکت و همه مخاطبان، تأثیرگذاری،
شکلگیری سبک نوینی از مدیریت محتوا و پوشش رسانهای در فضای مجازی است.
روابط
عمومی با اهداف مختلف آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و ایجاد و گسترش دانش شروع
به کار میکند. در این بین تولید محتوا به بخشی جدانشدنی از روابط عمومی
تبدیل شده که میتواند در حوزههای اطلاعرسانی، آموزش، تبلیغ، انتشار
نتایج نظرسنجی کمک کننده باشد.
در این همایش روابط عمومی هوشمند یک
روابط عمومی؛ تعاملی ، مشارکتی و مخاطب محور ، تحلیل گر ، پیش بینی کننده ،
خلاق، خوشفکر و خطرپذیر ، انتقاد پذیر ، نتیجه گر، گفتمان ساز، اثرگذار
است نه اثرپذیر و دارای چشم انداز توسعه ای است.
در این همایش روابط
عمومی هنر هشتم معرفی شد و با اشاره به نظر پرفسور جیمز گرونیگ و تاد هانت
کامل ترین الگو برای روابط عمومی ها را الگوی دوسویه همسنگ نامگذاری کردند
بر این تاکید داشتند که روابط عمومی ها همه تریبون را در اختیار خود نگیرند
بلکه به همان اندازه و همسنگ آن تریبون در اختیار مخاطبانشان قرار
دهندومشخصه اصلی این الگو، دادن نقش برابر به روابط عمومی نسبت به مخاطب و
پرهیز از اتخاذ راهبرد ارتباطات سلطه آمیز در جریان ارتباط با اوست.
در پایان این همایش سبک خبر نویسی وال استریت ژورنال یا همان سبک تولید خبر به شیوه توجه به نگارش داستان در تولید خبر تدریس شد.
روابط
عمومی های امروزی با استفاده از ابزار های هوش مصنوعی و هوشمند شدن بعنوان
تولیدکنندگان محتوای هنرمندانه و جذاب برای مخاطبین خود نیازمند آموزش به
روز و کاربردی هستند.