روابط عمومی امروزه موضوع استراتژیک جهانی راهی برای همدلی و همراهی مسئولان و افکار عمومی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، جاوید صحرائی در مراسمی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی افزود: با سال ها تلاش و پیگیری دستاندرکاران روابط عمومی و جامعه، روابط عمومی ایران به ثمر نشست و فعالان روابط عمومی ایران را صاحب روز اختصاصی ملی کرد.
وی با بیان این که 27 اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روزملی روابط عمومی و ارتباطات تعیین شده؛ افزود: این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم.
این مسوول اضافه کرد: امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین، از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، مشارکت در روند تصمیم گیری سازمان است.
به گفته وی؛ اهمیت روابط عمومی تا آن حد زیاد است که مقام معظم رهبری می فرمایند روابط عمومیها میتوانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخصکننده روشها و نقصهای دستگاه مربوط خود باشند. روابط عمومی آئینه تمام نمای مراکز، سازمانها و نهادهای مختلف است که با هدف بهبود کیفیت خدمترسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخش های مختلف یک جامعه، ایجاد شده است و در عصر حاضر که عصر ارتباطات سریع می باشد وجود چنین تشکیلاتی آن هم در سطحی متعالی و برخوردار از روش های پیشرفته و البته الکترونیک برای ارتباط و اطلاع رسانی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است صحرائی اضافه کرد : اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و پایداریشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است. وی ادامه داد : روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار عمومی است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران ، بدنه اداره در درون سازمان و با تقویت آنسوی ارتباطات سازمانی با مخاطبان در بعد برون سازمانی بسیار مهم است بنابرین روابط عمومی ها مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. وی افزود : برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی میتواند در سازمان موفق عمل کند. وی در پایان سخنان خود با قدردانی از همکاری همکاران روابط عمومی بویژه دید رسانه ای رئیس سازمان جهاد کشاورزی مهندس سروی که همواره با نگاه روابط عمومی بسیار بالای خود در پیشبرد اهداف روابط عمومی نقش ارزنده ای را ایفامی نماید افزود :در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال در بحث اطلاع رسانی و آگاهی دهی نقش بارز و شاخص روابط عمومی بیش از پیش مشهود می باشد . نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور با اجرایی شدن این توجهات میتواند گامهای بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی درکشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد. در واقع میتوان گفت روزملی ارتباطات و روابط عمومی میتواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد نماید،که این مهم درسازمان ومجموعه جهادکشاورزی استان اردبیل به لحاظ مسئولیت خطیرآن درتامین امنیت ونیازغذائی مردم بسیارحائزاهمیت میباشد.