اصلاح محورهای صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری سازمان جهاد کشاورزی استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از اصلاح محورهای صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد.
1398/04/06

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قم، دکتر عباس پور میدانی، با تأکید و توجه به موضوع حقوق شهروندی در دولت تدبیر و عموم اظهار داشت: مبانی اصلی حقوق شهروندی برای عموم مردم از منظر دینی و اجتماعی روشن بوده و نیازمند توجه تخصصی مدیران اجرایی است.

وی ساختار درست مراکز دولتی و اداری را در اجرای کامل حقوق شهروندی دانست و افزود: تمام‌کارهایی که در حیطه فعالیت‌های دولت تعریف می‌شود مانند برقراری امنیت، توسعه و خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و تکریم شهروندان برگرفته از حقوق شهروندی است و چیز جدایی از آن نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به محورهای صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری تصریح کرد: گام نخست در اجرای محورهای حقوق شهروندی در نظام اداری شفاف‌سازی خدمات ارائه‌شده به مراجعه‌کنندگان بوده و باید روند کار روشن و مشخص تعریف شود.

وی با تأکید دوباره بر آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی درست به بهره‌بردار ادامه داد: عدم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی درست عامل مهم سردرگمی بهره‌برداران و مراجعه‌کنندگان می‌شود که صدمات جبران‌ناپذیری را در جلب اعتماد و حمایت مردم به ارگان دولتی وارد می‌کند.

پورمیدانی از اصلاح ساختار اطلاع‌رسانی در سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان قم از طریق بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، فرایندهای موجود در اتوماسیون اداری سازمان را اطلاع‌رسانی کرده و در جهت شفاف‌سازی این روند گام‌های مؤثری را برداشته‌شده است.

وی آشنایی کارمندان را به حقوق شهروندی و گذراندن آموزش‌های لازم را گام دوم اعلام و خاطرنشان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی 3 دوره آموزشی با موضوع منشور حقوق شهروندی با بیش از 400 نفر ساعت آموزش به کارمندان داده‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأکید کرد: اصلاح و شفافیت در فرایندها یکی از دغدغه‌های شخصی من در این حوزه بوده و می‌توان گفت یکی از لازمه‌های موفقیت در هر سازمان است و باید فرایندها مدرن و ساختارمند انجام شود.

وی هدف از این آموزش‌ها و شفاف‌سازی فرایندها را پاسخگویی دقیق به مطالبات مردمی دانست و بیان کرد: اجرای درست میز خدمت و الکترونیکی شدن روند ثبت فرایندها مسئله‌ای بسیار مهمی در حوزه حقوق شهروندی است که باید به آن به‌صورت تخصصی به آن نگاه شود و این موضوع در سال 98 به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

پورمیدانی ادامه داد: گام بعدی نظارت و ارزیابی درست و علمی فرایندها بوده که با انتخاب سه بازرس در سازمان جهاد کشاورزی به‌صورت جدی پیگیری شده و در قالب رسیدگی به فرایند شکایات و پیشنهاد‌ها درخواست‌های ارجاع داده‌شده موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی از رسیدگی به ارجاعات داده‌ شده به بخش پیشنهادات و انتقادات در کمترین زمان خبر داد و افزود: برای رسیدی و حصول جواب به مطالبات مردمی بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته‌ شده و تا امروز به تمام موارد ثبت‌ شده پاسخ‌ داده‌ شده است.

تعداد مشاهده خبر85 بار
تصاویر مرتبط


مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal