نقش برتر رسانه‌ها در ترويج فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي

رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري با بيان اينكه نقش رسانه ها در حفاظت از عرصه هاي طبيعي در صدر قرار دارد، گفت: رسانه هاي مكتوب، ستوني را به منابع طبيعي اختصاص دهند.به گزارش خبرنگار مهر، علي سلاجقه در نخستين جشنواره منابع طبيعي و رسانه با بيان اينكه رسانه ها با مطالب خود علاوه بر تجزيه و تحليل و نقادي، مديران را هدايت مي كنند، گفت: منابع طبيعي بدون حضور رسانه بي محتواست و رسانه ها مسوولان را از وقايع اجتماعي آگاه مي كنند.وي به نقش مرئي و نامرئي رسانه ها اشاره كرد و افزود: در بخش نامرئي، رسانه ها با تجزيه و تحليل وقايع نخبگان را آگاه مي كنند.رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري تصريح كرد: رسانه ها مجموعه عملكردها را تجزيه و تحليل و هشدارهاي لازم را به دست اندركاران گوشزد مي كنند.سلاجقه اظهار داشت: امروز انقلاب هاي دنيا ديگر سخت افزاري نيست بلكه رسانه ها نقش اصلي را در انقلاب ها بر عهده دارند و از فضاي مجازي براي پيشبرد انقلاب ها استفاده مي كنند.معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به مظلوميت منابع طبيعي، افزود: متاسفانه علي رغم وجود 105 سال تجربه در عرصه هاي طبيعي، بخش منابع طبيعي جايگاه واقعي خود را ندارد.وي با اشاره به اينكه نقش رسانه ها در حفاظت از عرصه هاي طبيعي در صدر قرار دارد، از دست اندركاران رسانه هاي مكتوب درخواست كرد تا حتما ستوني را به اخبار محيط زيست و منابع طبيعي اختصاص دهند.وي با اشاره به ماده 18 قانون افزايش بهره وري گفت: اين ماده رسانه ملي را مكلف مي كند تا بيشتر به حوزه منابع طبيعي بپردازد.سلاجقه با تاكيد بر نقش رسانه ها در ترويج فرهنگ مديريت جامع حوضه آبخيز اظهار داشت: يك بار براي هميشه بايستي همه دولتمردان به الزامات مديريت جامع حوضه آبخيز تن دهند زيرا مديريت جامع، تنها راه حل مشكلات عرصه هاي طبيعي است.درادامه اين مراسم خبرنگاران برتر حوزه منابع طبيعي معرفي و تقدير شدند و خبرنگار مهر در بخش خبر، رتبه برتر اين جشنواره را كسب كرد.

1389/12/24
فایل ها :
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal