وزارت جهاد کشاورزی
افزایش بهره وری و مدیریت تولید متناسب بازار؛ سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی
1396/10/18
 افزایش بهره وری و مدیریت تولید متناسب بازار؛ سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی

 وزارت جهاد کشاورزی ضمن روشنگری در خصوص ادعای خبرگزاری تسنیم، افزایش بهره وری و مدیریت تولید متناسب بازار را سیاست راهبردی این وزارت در تولید محصولات کشاورزی از جمله دام و طیور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ضمن روشنگری در خصوص ادعای خبرگزاری تسنیم مبنی بر درجا زدن تولید گوشت در ایران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در توضیحاتی، افزایش بهره وری و مدیریت تولید متناسب بازار را سیاست راهبردی این وزارت در تولید محصولات کشاورزی از جمله دام و طیور اعلام کرد.

متن این توضیحات به شرح زیر است:

سالانه نزدیک به 2.2 میلیون تن گوشت مرغ و بیش از 800 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود و ایران در تولید گوشت مرغ در زمره هفت کشور برتر دنیا قرار دارد.

این گزارش با اشاره به این که با برنامه اصولی دولت تدبیر و امید، ایران در تولید گوشت مرغ خودکفا شده و جزو کشورهای صادرکننده این محصول قرار گرفته است، تاکید می کند:

خودکفایی در تولید گوشت مرغ با اجرای سیاست افزایش بهره وری حاصل شده و توسعه تولید آن منوط به بازاریابی و حضور مستمر در بازارهای صادراتی جدید است.

این گزارش در ادامه، با اشاره به رایزنی ها و برنامه ریزی برای بهینه سازی نژادهای مرغ گوشتی و تخم گذار و همچنین اصلاح نژاد دام های سنگین و سبک می افزاید: در دولت های یازدهم و دوازدهم و با گسترش همکاری های بین المللی، برنامه های تنوع بخشی و بهره گیری از نژادهای برتر و تجاری مرغ و همچنین اصلاح و جایگزینی نژادهای دام سنگین با دام های دو منظوره (نظیر سیمنتال) و دام های سبک پربازده و چندقلوزا با قابلیت پرورش در محیط های بسته به منظور افزایش تولید و کاهش فشار بر مراتع از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری می باشد.

 این گزارش تصریح می کند:

تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز مصرفی مردم با اتکا به تولید داخل، ایجاد و تقویت زنجیره های تولید و همچنین توسعه تولید هدفمند و متناسب با نیاز بازارهای صادراتی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
تعداد مشاهده خبر276 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal