• 1404/02/14 - 19:43
  • - تعداد بازدید: 393
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
علی‌اکبر صالحی:

بازرگانی کشاورزی نقش راهبردی در اقتصاد ملی دارد

رئیس بنیاد ایران‌شناسی و عضو شورای‌عالی استاندارد به نقش راهبردی معاونت توسعه بازرگانی کشاورزی در تأمین و صیانت امنیت غذایی کشوراشاره کرد و گفت: این حوزه علاوه بر تثبیت اقتصاد ملی و تجارت کالاهای اساسی، در حفظ ثبات اجتماعی و آرامش روانی جامعه هم نقش کلیدی و راهبردی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر صالحی در دیدار شهرزاد مشیری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاروزی ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های هوشمندانه وی در چند ماه گذشته، اظهار داشت: بازرگانی کشاروزی از حساس‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور است که نه ‌تنها در تنظیم بازار بلکه در حفظ ثبات اجتماعی و اعتماد عمومی نقش‌آفرین است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی وعضو شورای‌عالی استاندارد، تصریح کرد: معاونت بازرگانی در صیانت از امنیت غذایی، آرامش روانی جامعه و تثبیت اقتصاد ملی وهمچنین تجارت راهبردی کالاهای اساسی نقش کلیدی و راهبردی دارد که شما در این چند ماه این نقش را به خوبی ایفا کرده‌اید.

 

پایش هوشمند زنجیره تأمین و تقویت دیپلماسی تجاری

 

شهرزاد مشیری در این دیدار علاوه بر تبیین آخرین تحولات در حوزه تجارت خارجی کشور با تمرکز بر کالاهای اساسی، از روند واردات و صادرات، مهم‌ترین چالش‌های ساختاری از جمله تنگناهای بودجه‌ای، موانع اجرایی، تهدیدهای ناشی از سوداگری و مسیرهای فسادزا و همچنین اقدامات موثر وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد شفافیت، تسریع فرآیندها و مقابله با رانت، گزارشی جامع ارائه کرد.

 

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش راهبردی حوزه بازرگانی در تأمین معیشت و سفره مردم، افزود: تلاش می‌کنیم با تکیه بر انضباط مالی، پایش هوشمند زنجیره تأمین و تقویت دیپلماسی تجاری، جریان ورودی و خروجی کالاهای اساسی کشور را در بالاترین سطح پایداری و کارآمدی هدایت کنیم.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدی,اخبار تایپی
  • کد خبر : 198264
کلمات کلیدی
مهدی نورعلی  مرکز روابط عمومی
خبرنگار

مهدی نورعلی مرکز روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید