• 1396/07/03 - 11:36
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و بازار یابی شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و بازاریابی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، رضا ناصری با اعلام این مطلب گفت: سرمایه، زیربنای رشد صنایع کوچک و متوسط است. در ایران تامین سرمایه با چالش های متعددی مواجه است که از جمله آنها می توان به این طرز تفکر اشاره کرد که که باید به بانک مراجعه کرد و سرمایه مورد نیاز را در قالب وام‌های با بهره بالا تامین کرد. اما در حقیقت این آخرین روش تامین سرمایه است و روش های متعددی برای این مسیر وجود دارد که بسیاری از آنها برای صاحبان کسب و کارها و کارآفرینان جوان ناشناخته است.

در این کارگاه به حاضرین این روش ها معرفی شده و اموزش می بینید تا از تکنیک های خاصی برای به دست آوردن سرمایه استفاده کنند . وی خاطر نشان کرد: این روزها که بیکاری گریبان جوانان را گرفته، نباید منتظر نشست تا شاید کار‌های دولتی فراهم شود، بلکه خود جوانان باید دست به کار شوند و با برنامه‌ریزی مناسب و بر اساس توانمندی‌های خود به عرصه‌های کارآفرینی وارد شوند تا ضمن موفقیت، سبب کاهش روند مهاجرت هم باشند.

این مسوول به جوانانی که قصد دارند در این راه قدم بردارند توصیه می‌کند که در درجه اول باید در این زمینه تحقیق و به مزرعه‌های فعال در استان مراجعه کنند و از نزدیک با نحوه کار آشنا شوند و از همه مهمتر، شناخت بازار و بازاریابی را در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امروز بیش از هر دوره دیگر به کار و کارآفرینی نیاز است و مسئولان با حمایت‌های آموزشی، حمایت‌های مالی در قالب وام‌هایی با سود کم یا تضمین خرید محصولات و پیدا کردن بازار فروش می‌توانند به کارآفرینان کمک شایانی کنند و در راه اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری بردارند، چرا که وقتی تولیدات بالا می‌رود، بنیه اقتصادی و سطح اشتغال بالا می‌رود و این یعنی چرخ اقتصاد با دستان جوانان ایرانی به گردش درمی‌آید. اهمیت کارآفرینی و کارآفرینان به‌خوبی مشخص است. کارآفرینان، قهرمانان دوران رکود هستند و توانایی آنها در ایجاد و رشد یک کسب برای جامعه پر اهمیت است، پس نیاز به مطالعه کارآفرینی و اشتراکات آن با دیگر شاخه‌های علمی مانند، بازاریابی است. ناصری در پایان افزود؛ بازاریابی کارآفرینانه همان‌گونه که از نامش پیدا است، حاصل پیوند دو مفهوم بازاریابی و کارآفرینی است. پس حداقل از دو منظر قابل بررسی است. اول آنجایی که بازاریابان به کمک کارآفرینان می‌آیند وکمک می‌کنند تا کسب ‌و کارشان را رونق بخشند. از این منظر بازاریابی برای کسب ‌وکارهای کوچک و متوسط یا بازاریابی مورد توجه قرار می‌گیرد و دوم جایی که یک کارآفرین در نقش بازاریاب برای یک سازمان شروع به فعالیت می‌کند و تفکر کارآفرینانه‌اش را در عرصه بازاریابی به‌کار می‌گیرد در این منظر بازاریابی همراه نوآوری و تشخیص فرصت می‌شود از ریسک پذیری کارآفرین بهره ‌برد. در واقع، شرکت‌هایی که سطح بالایی از گرایش به کارآفرینی دارند، به‌طور مداوم تمایل بیشتری بر نظارت بر محیط‌های عملیاتی خود در راستای کشف فرصت‌های جدید و تقویت مزیت رقابتی خود دارند.
  • گروه خبری : استان اردبیل
  • کد خبر : 77174
کلمات کلیدی
فرزانه  رحیمی
خبرنگار

فرزانه رحیمی