• 1403/11/23 - 12:42
  • - تعداد بازدید: 102
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر و رئیس سازمان تات تاکید کرد:

گفتمان‌سازی و هم‌افزایی، محور اصلی فعالیت روابط عمومی‌ها

 

نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) امروز با حضور گل‌محمدی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات، برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، غلامرضا گل‌محمدی در این نشست با اشاره به قدمت بیش از یک قرن برخی از مؤسسات این سازمان، نقش کلیدی سازمان تات در کشاورزی نوآور و بهره‌ور کشور را برجسته دانست و بر اثربخشی بالای سازمان در مقایسه با هزینه‌کرد آن تأکید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان تات، با ۲۰ مؤسسه، ۳۴ مرکز تحقیقات کشاورزی استانی و ۳۶۰ ایستگاه تحقیقاتی، نقشی بی‌بدیل در امنیت غذایی، سلامت، تاب‌آوری و بهره‌وری منابع پایه کشور ایفا می‌کند.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ۲۷۸ اقدام مندرج در سند امنیت غذایی کشور، تصریح کرد: ۲۲۱ مورد از این اقدامات توسط وزارت جهاد کشاورزی و ۱۵۶ اقدام توسط سازمان تات اجرا می‌شود.

 

وی این مساله را دلیلی برای لزوم توجه بیشتر دولت به این سازمان و اهمیت روابط عمومی در تبیین نقش و دستاوردهای آن دانست.

 

گل‌محمدی روابط عمومی‌ را پیشانی سازمان توصیف کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید نقش مؤثری در ارتقای جایگاه سازمان در سطح ملی داشته باشند.

 

وی سه اصل حُسن نیت، عقلانیت و خلاقیت را مبانی اساسی اطلاع‌رسانی در سازمان تات دانست و بر لزوم تخصص‌گرایی و دانش‌محوری در تولید محتوا تأکید کرد.

 

لزوم تولید محتوای تخصصی و برند‌سازی سازمانی

 

رئیس سازمان تات با بیان این که روابط عمومی نباید صرفاً به انتشار اخبار محدود شود، خواستار تولید محتوای علمی و تخصصی در قالب گزارش، مستند، کلیپ‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی تخصصی شد.

 

وی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی برای گسترش اثربخشی یافته‌های پژوهشی سازمان در سطح ملی تأکید کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی در شرایط جنگ اقتصادی، مدافع امنیت غذایی کشور است و روابط عمومی‌ها باید این نقش را به‌درستی به جامعه منعکس کنند.

 

گل‌محمدی با اشاره به اهمیت برندسازی برای سازمان تات و وزارت جهاد کشاورزی، از حمایت مالی و ساختاری سازمان برای ارتقای روابط عمومی‌ها خبر داد و گفت: در بازبینی ساختار سازمانی، جایگاه روابط عمومی بهبود خواهد یافت و حمایت‌های مالی در این حوزه افزایش می‌یابد.

 

وی گفتمان‌سازی، تبیین‌گری و مدیریت بحران‌های رسانه‌ای را از اولویت‌های روابط عمومی دانست و تصریح کرد: در دولت وفاق ملی، همه مدیران باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته و با همدلی و همفکری برای پیشبرد اهداف ملی تلاش کنند.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان از روابط عمومی‌های مؤسسات و مراکز تحقیقاتی خواست تا با انعکاس دقیق دستاوردهای علمی و اجرایی سازمان، جایگاه واقعی آن را در کشور تثبیت کنند.

  • گروه خبری : اخبار روز,سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی,اخبار سازمانها و موسسات
  • کد خبر : 193326
کلمات کلیدی
روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی علیرضا سید اسحاقی
خبرنگار

روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی علیرضا سید اسحاقی